Slepen
Signatyours
Sluiten
Terug naar overzicht

Werkende Consultant

Een consultancy voor de maakindustrie die businessvraagstukken samenbrengt met IT-oplossingen.

Producerend Nederland digitaal sterker maken

Dat is de missie van Werkende Consultant. Door productiebedrijven zelf nieuwe IT-technologie├źn effectief leren inzetten met als doel het proces en de concurrentiepositie blijvend te verbeteren. Klinkt als een duidelijk en ambitieus verhaal. Dat vinden wij ook. En we zijn dan ook zeer trots op het eindresultaat.┬á

Hoe pakten wij dat aan?

We begonnen met verschillende brainstormsessies om een ijzersterke business-strategie neer te zetten. Vervolgens pakten we door om een strategische positionering in de markt te formuleren. Een heldere marktpositie om dit door te vertalen naar een marketingplan om direct mee aan de slag te gaan.

Alles zat erin: een brainstorm-run, fotosessies, wandelsessies, rollenspellen en zelfs een kroegsessie. Een stapel post-its en een aantal hersenkrakende momenten zorgen voor de beste input. En dan is vervolgens de taak aan ons om hier een totaaldocument van te maken. Let’s rock!

Business-strategie

Hier komen wij echt tot de kern. Een duidelijke missie voor Werkende Consultant met een visie die hier invulling aan geeft en kernwaarden die door hele organisatie moeten vloeien. En we gaan nog een stap verder: Wat zijn de idealen en via welke doelen moet deze idealen bereikt worden? De output is een roadmap die precies inzichtelijk maakt waar je aan moet werken als bedrijf en als ondernemer.

Strategische positionering

De volgende stap is een krachtige positie in de markt voor Werkende Consultant. Om dit helder te krijgen werkten wij eerst aan de inzichten van de doelgroep. De uiteindelijke pay-off is een positioneringstatement die inzetbaar is voor iedere situatie. Een kort en krachtig verhaal voor een podcast, een salespitch of toekomstige samenwerkingen.

Marketingplan

Nu is het zaak om dit strategisch onderbouwde verhaal aan de wereld te gaan vertellen. Dat doen we door diep in te zoomen op de ideale voorbeeldkoper. Hoe kunnen we onbekenden omtoveren tot loyale fans? Hiervoor maakten wij gebruik van de 4B’s: bereiken, boeien, binden en behouden. Om vervolgens een totale klantreis in kaart te brengen. Tijd om sky-high te gaan!

Samen met Pim en Mikula ging ik snel naar de kern om mijn propositie scherp te krijgen. Signatyours leverde mij binnen een paar weken een duidelijke stip op de horizon. Met een actieplan om daar te komen. Een fijne samenwerking!

Niet gevonden wat je zocht?

Bekijk andere cases

Terug naar overzicht
Junezjobs

Junez Jobs

ROS Automotive

Kennisleiderschap