Slepen
Signatyours
Sluiten
Terug naar overzicht

Junez Jobs

Het recruitmentbureau waar sterke relaties ontstaan. Door tijd en energie te investeren en jou echt te leren kennen.

Een groeiend bedrijf

Het bureau dat destijds nog JUNEZ heette, zat aardig in de sneltrein. Met meer dan 200 matches in een jaar tijd en een stijgend aantal samenwerkingen, hadden ze ook nog een groter pand op het vizier. Groei vraagt echter ook om professionalisering en het leren vooruit te kijken. 

De blik naar de toekomst ontbrak in dit stadium nog. En er was nog geen duidelijk verhaal richting klanten, kandidaten, werknemers en partners. Ook kon de uitstraling van het merk nog wat verbeterslagen gebruiken en was er geen strak plan om de naamsbekendheid te vergroten.

junezjobs

Tijd voor de next step

Met een duidelijk plan richting de toekomst. Een merkidentiteit waar je niet omheen kunt. Een inspirerend verhaal. En een boost voor de online en offline zichtbaarheid. Dat was het vraagstuk waarmee deze succesvolle samenwerking van start ging. 

Aan ons de eer om Junez Jobs te helpen naar de overwinning. Maandenlang hebben wij samen keihard gewerkt aan een nieuwe business-strategie, positionering en branding. Een volledige implementatie naar onder andere een nieuwe website en vernieuwde socialmediakanalen. En een marketingplan waar wij direct mee van start zijn gegaan als partner. 

Hoe we dit allemaal deden en nog steeds doen?

10 onderdelen die we rocken

Strategie

Leren dromen. Dat was stap één. Zeker niet eenvoudig. Een paar dagen op de hei met scherpe brainstormsessies en een stapel sticknotes zorgden voor een fantastisch eindresultaat. Zo kwamen we samen op de unieke kernwaarden: oprecht, gedreven en vindingrijk.

Positionering

Inspelen op trends. De juiste doelgroep bedienen. De concurrentie te slim af zijn. Meer waarde toevoegen dan de rest. Samen met Junez Jobs werkten we keihard aan hun strategische positionering. De keuze viel niet op de digitalisering, maar juist op de relatie en een persoonlijke benadering.

Merkarchetype

Junez Jobs, de held op sokken of de grappenmaker van de eeuw? Nee, de regular guy/gal. Dit komt uit een analyse van de merkarchetypes onder medewerkers, klanten en partners. Dit merkarchetype is het perfecte verlengstuk voor een recruitmentbureau dat gaat voor persoonlijk contact en verbinding.

Naam, logo en slogan

JUNEZ kan natuurlijk ook een concurrent van radiostation Sublime zijn. Daarom kozen we voor een naam die gelijk de juiste context schetst: Junez Jobs. Daar past wat ons betreft een simpel logo bij. De twee J’s die elkaar omarmen representeren de kracht van verbinding. Passend bij de hun nieuwe slogan: ‘Het recruitmentbureau waar sterke relaties ontstaan’.

Brandbook

De heilige graal, maar dan voor jouw strategie, positionering en de branding. Alles staat hierin. Van missie en visie tot aan kleurcodes en lettertype. Van logo-toepassingen en communicatiestijlen tot voorbeeldteksten om direct toe te passen. En natuurlijk de gouden regel: geef het boek een prominent plekje op kantoor.

Nieuwe website

Maak je geen zorgen over de implementatie, dat regelen wij ook. Mop mop! Een nieuwe website, volledig gebaseerd en uitgelijnd op het nieuwe brandbook. Interactief en een hoogwaardig design. Opgebouwd om de lezer op een juiste manier te triggeren. En uiteraard toegespitst op het merkarchetype regular guy/gal.

Videomateriaal

Het nieuwe pand en de nieuwe branding moeten natuurlijk gevierd worden. En dat heeft Junez Jobs zeker gedaan! Onze videopartners hebben dit gefilmd en ik moet zeggen: de energie, vreugde en kwaliteit spatten er vanaf. Daarnaast zijn er gelijk dronebeelden gemaakt van de buitenkant voor op de website.

Marketingplan

Oké, we staan als een rock. Nu nog de lucht in. Met een plan van A tot Z die precies vertelt hoe je dit aan de wereld laat zien. Voor zowel de klant als kandidaat is een complete reis uitgestippeld. Met als grondslag de 4B’s van bereiken, boeien, binden en behouden. En elk kwartaal hebben we iets nieuws verwerkt in het plan.

Merklancering

Door het dak in één week. Chapter 1 van het marketingplan. Een communicatieplanning, actieplan, kant-en-klare templates, teksten en alles wat je kunt bedenken. Tot op het tijdstip af hebben we ingepland wat we gingen posten. Iedereen moet deze week weten van het nieuwe merk: Junez Jobs.

Marketingpartner

Sky-high gaan. Dat doen we samen! Zo denken en schrijven we mee met content, stylen we met nieuwe templates en werken we aan de websiteversie 3.6! Op naar meer naamsbekendheid en betere online zichtbaarheid. Daarom werken wij elk kwartaal aan een vernieuwd marketingplan.

Wat een gaaf traject, wat een energie en wat gaan er nog mooie dingen komen. Wij zijn nu al trots!

Niet gevonden wat je zocht?

Bekijk andere cases

Terug naar overzicht

Werkende Consultant

ROS Automotive

Kennisleiderschap