Slepen
Signatyours
Sluiten
10 mei 2022

Signa: onze merkmascotte

merkmascotte

Met trots presenteren wij onze merkmascotte: Signa. Deze merkmascotte is de perfecte vertaling van wie wij zijn en waar wij met ons merk Signatyours voor gaan. Met volle energie en passie jou helpen met het neerzetten van de identiteit van jouw bedrijf en het delen van jouw unieke verhaal. Zo kan jij weer doen waar jij energie van krijgt.

Onze merkmascotte is de belichaming van ons merkarchetype

Een onbetwiste Hero, met zijn gebalde vuisten en de focus in zijn ogen. Deze krachtpatser straalt moed uit en hij heeft een gigantische dosis aan energie. Klaar voor de strijd, met als doel een positieve impact te maken op de wereld. Precies waar bekende merken als Nike en Het Rode Kruis ook voor gaan. 

Als je eerst meer wilt weten over merkarchetypes, raden wij dit artikel aan. Zo krijg je scherp wat merkarchetypes zijn, welke verschillende smaken er zijn, wat de betekenis hiervan is en waarom een merkarchetype zo belangrijk is voor jouw merkpositionering. 

Signa staat daarnaast symbool voor ons merk

Sterker nog: Signa betekent symbool. Signa is namelijk een afgeleide van het latijnse ‘signum’. Dat staat voor teken of symbool. Het Engelse woord ‘sign’ is hier weer een afgeleide van en zo ook het woord ‘signature’. Zo is de bedrijfsnaam Signatyours ook ooit ontstaan. 

Intern gebruiken wij Signa ook altijd als afkorting en bijnaam. Zo praten wij metaforisch zowel over ons merk als over onze mascotte. In de praktijk blijkt overigens dat het krijgen van een bijnaam bevestigt dat jouw doelgroep zich met jouw merk identificeert. Zo wordt Budweiser vaak ‘Bud’ genoemd en heet de Volkswagen Beetle ‘The Bug’. De hoogste tijd dat jullie ons ‘Signa’ gaan noemen. 

Symboliek heeft een versterkend effect

En dat is ook waarom merkmascottes, afhankelijk van jouw merk en de uitvoering van de mascotte, kracht kunnen geven aan jouw merkpositionering. Een merk dat volledig gepositioneerd is op een bepaald archetype, krijgt een boost als hier een pakkende en bijpassende mascotte bij hoort.

Voorbeelden van grote merken die dit succesvol in de praktijk toepassen is M&M’s. Die hebben zelfs hun eigen snoep omgetoverd tot mascotte. En wat te denken van Michelin? Al in 1898 hadden zij een eigen mascotte genaamd Bibendum, beter bekend als het michelinpoppetje. Andere voorbeelden van merken die dit toepassen zijn Monopoly, Pringles en Salesforce.

Benieuwd hoe jij met een merkmascotte jouw merk kunt versterken? 

Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via onderstaande button. Een berichtje via WhatsApp kan ook altijd. Wij kijken graag met jou mee naar welke stappen jij allemaal kunt maken om jouw merkpositionering te versterken.

Lees ook eens

Go Sharing
24 mei 2022

Heldenverhalen: GO Sharing

GO Sharing is een via een app te gebruiken oplossing voor deelmobiliteit. Wij spraken CEO Raymon Pouwels over het verhaal achter het bedrijf.

merkarchetype
9 mei 2022

Twaalf merkarchetypes in de markt van de sterke dranken

Een merkarchetype staat vaak los van jouw product of dienst. Een merkanalyse van een bepaalde markt kan dit beeld verduidelijken. Zo blijkt ook uit de markt van de sterke dranken...

merkarchetype
9 mei 2022

Sterke merken creëren met merkarchetypes

Merkarchetypes: de route om jouw merk persoonlijkheid te geven en tot leven te laten komen. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Dat lees je hier.

#heldenverhalen
28 april 2022

Heldenverhalen: BIKEBEAR ADVENTURE

BIKEBEAR ADVENTURE: een inspirerend verhaal van een winnaarsmerk. #heldenverhalen delen wij graag.

Nike-schoenen
25 april 2022

Nike: een heldenmerk

Althans, dat vinden wij. Maar hoe is Nike ontstaan? Waar staan ze voor? Welke strategische keuzes maken zij? En wat wil het merk uitstralen? Dat lees je hier.

signatyours
25 oktober 2021

Onze aanpak

Op een strategische manier jouw merkverhaal neerzetten. Dat doen we door business-strategie, strategische positionering en branding te combineren. Zo weet je precies wat je vertelt en waar je naartoe wilt.

signatyours
17 juli 2021

Over ons

Van ondernemers helden maken. Door samen strategisch onderbouwde merken te lanceren. Benieuwd naar het hele verhaal?